Stowarzyszenie Oświatowe "emk-a"

Stowarzyszenie Oświatowe "emk-a" jest wpisane do rejestru instytucji szkoleniowych pod numerem ewidencyjnym: 2.10/00074/2014

Partnerzy

Specjalistyczne szkolenia terapeutyczne

Stowarzyszenie Oświatowe "emk-a" zaprasza pedagogów, psychologów, nauczycieli, rodziców, opiekunów osób niepełnosprawnych na następujące szkolenia:

I. Spektrum autyzmu:

  1. Epidemiologia, etiologia ? podstawowe teorie
  2. Charakterystyka schorzenia
  3. Spektrum autystyczne ? autism spectrum disorders (ASD)
  4. Objawy osiowe ? Autyzm ?kanerowski? a Zespół Aspergera
  5. Charakterystyka funkcjonalna ? osoba chora na autyzm
  6. Charakterystyka funkcjonalna ? osoba z Zespół Aspergera
  7. Triada autystyczna a punkty kluczowe w terapii
  8. Współudział rodziny w procesie terapeutycznym
  9. Odbiór społeczny osób z autyzmem ? wiedza potoczna

II. Choroby genetyczne:

  1. Epidemiologia, etiologia schorzeń genetycznych
  2. Charakterystyka podstawowych schorzeń genetycznych
  3. Epidemiologia, etiologia Zespołu Downa
  4. Postaci i typy Zespołu Downa
  5. Charakterystyka funkcjonalna ? typ tarczycowy i przysadkowy
  6. Metody terapeutyczne w Zespole Downa
  7. Współudział rodziny w procesie terapeutycznym
  8. Stygmat a tworzenie właściwego wizerunku ? udział w życiu społecznym

III. Mózgowe porażenie dziecięce:

  1. Epidemiologia, etiologia MPD
  2. Podziały w MPD
  3. Charakterystyka schorzenia ? od monoplegii po hemiplegię bilateralis
  4. Choroby i zaburzenia współwystępujące
  5. Leczenie i rehabilitacja
  6. Metody terapeutyczne w MPD
  7. Współudział rodziny w procesie rehabilitacyjno-terapeutycznym
  8. Udział w życiu społecznym

 IV. Problemy rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym:

  1. Przewartościowanie i akceptacja bądź destrukcja życia codziennego
  2. Kondycja emocjonalne rodziny ? problemy psychologiczne
  3. Odbiór społeczny niepełnosprawnego dziecka i rodziny
  4. Pomoc społeczna i prawna
  5. Trud życia codziennego ? dziecko niepełnosprawne w rodzinie
  6. Świadomość rodziny osoby niepełnosprawnej

V. Niepełnosprawny uczeń w szkole masowej:

  1. Od segregacji po inkluzję
  2. Adaptacja ? czy każda szkoła dla każdego-przystosowanie przestrzeni szkolnej
  3. Wiedza na temat niepełnosprawności i przygotowanie nauczycieli do pracy z niepełnosprawnym uczniem
  4. Problemy w komunikacji (werbalnej i pozawerbalnej) a niepowodzenia szkolne

 VI. Agresja elektroniczna nowe zjawisko w starym wydaniu

  1.    Rozprzestrzenianie się zjawiska w szkole (dane z lokalnych badań w kontekście analizy ogólnopolskich i światowych trendów)

 VII. Sytuacja osoby niepełnosprawnej w Polsce:

  1. Czynniki różnicujące ? rodzaje niepełnosprawności
  2. Stan zdrowia
  3. Struktura rodziny
  4. Globalny system szkolnictwa
  5. Aktywizacja zawodowa ? fakty

 VIII. Geriatria i gerentologia z andragogicznej perspektywy ? aspekty społeczne i pedagogiczne schorzeń:

  1. Starzenie biologiczne a patologiczne
  2. Otępienie, demencja starcza a Zespół Alzheimera
  3. Zespół Parkinsona
  4. Wylew i udary niedokrwienno-niedotlenieniowe
  5. Depresja

 

FORMA ZAJĘĆ: wykłady, warsztaty;

CZAS SZKOLENIA: szkolenie jednodniowe;

TRYB SZKOLENIA: stacjonarne/weekendowe;

LICZBA UCZESTNIKÓW: 10 osób;

MIEJSCE SZKOLENIA: Gimnazjum Miejskie w Głownie

KOSZT: 120 zł.

 

 

 

Osoby, instytucje i firmy, które chcą wesprzeć nasze Stowarzyszenie zapraszamy do współpracy.

Darowizny pieniężne proszę kierować na nr konta: 20 8787 0000 0025 1457 2000 0001

z dopiskiem: darowizna na cele statutowe

Copyright ? 2014 Stowarzyszenie Oświatowe "emk-a"